Kilometraža automobila je verovatno prva stvar koju kupci primete prilikom traženja polovnog vozila.
Na kraju krajeva, ukupan broj pređenih kilometara može ukazivati na nivo trošenja i habanja automobila. Budući da stariji automobili imaju veću kilometražu, često dolaze sa promenjenim brojačem kilometara i skrivenim oštećenjima, što je česta praksa među prevarantima koji žele da prodaju istrošene automobile po višim cenama.
U Srbiji, 12,9 odsto svih vozila ima prepravljenu kilometražu, a 37,8 procenata je bilo oštećeno. Istraživanje sprovedeno od strane kompanije za automobilske podatke karVertikal u 14 evropskih zemalja otkrilo je da što je automobil stariji, veće su šanse da mu je kilometraža namerno prepravljena.
Automobili starosti 10-20 godina u Srbiji imaju najveću šansu da im je kilometraža namerno prepravljena.
Automobili proizvedeni 2004. godine imaju prosečno vraćanu kilometražu od 77.762 kilometara, 2013. godine – 65.250 a 2010. godine – 67.079 kilometara. Generalno, kupci novijih automobila manje su podložni prevarama vezanim za kilometražu.
„Prekretnica u Srbiji je 2016. godine kada je udeo vozila sa prepravljenom kilometražom pao sa 13 na 9,1 odsto u 2017. godini. Ako je automobil proizveden posle 2017. godine, rizik od dobijanja vozila sa izmenjenim brojačem kilometara je manji. Međutim, kako ti automobili budu stariji, verovatno će im se kilometraža prepravljati kako bi se očuvala njihova vrednost”, objašnjava Matas Buzelis, automobilski stručnjak kompanije karVertikal.Automobili proizvedeni između 2007. i 2016. godine imaju najviše oštećenja u Srbiji. Najgora situacija je kod automobila proizvedenih 2013. godine. Automobili starosti 5-10 godina čine 50,3 odsto svih provera istorije izvršenih u Srbiji na carVertical platformi, što znači da vozači traže novije vozila.